@article { author = {Shehata, Ali}, title = {The Effect of Applying Ethical Training on the Performance of Salesmen: Applied to Some Egyptian Hotels}, journal = {Journal of Association of Arab Universities for Tourism and Hospitality}, volume = {20}, number = {4}, pages = {533-562}, year = {2021}, publisher = {Suez Canal University; Faculty of Tourism and Hotel Management}, issn = {1687-1863}, eissn = {2682-4612}, doi = {10.21608/jaauth.2021.87258.1212}, abstract = {The research aims to determine the impact of the application of ethical training programs on the sales performance of salesmen (quantitative performance; qualitative performance), while identifying the most important obstacles facing Egyptian hotels in implementing ethical training and its impact on the performance of salesmen. It was applied to a random sample of sales and training managers in five-star hotels in Sharm El-Sheikh and Cairo. The data was collected through a pre-prepared questionnaire as a tool to measure the relationship and influence between the research variables. The statistical analysis program "SPSS" version "26" was used to analyze the data and test the study hypotheses. Among the results of the study, there is a strong positive effect between the application of ethical training programs and the sales performance of salesmen. The results also showed that there are obstacles in Egyptian hotels that prevent the application of these training programs that negatively affect the performance of salesmen. Considering these results, the study recommended paying attention to an ethical training approach for building a positive image of the hotel, by building trust and credibility with current and potential customers.}, keywords = {Ethical Training,Quantitative Sales Performance,Qualitative Sales Performance,Codes of Ethics}, title_ar = {أثر تطبيق التدريب الأخلاقي في أداء رجال البيع بالتطبيق على بعض الفنادق المصرية}, abstract_ar = {يهدف البحث لتحديد أثر تطبيق برامج التدريب الأخلاقي بمراحله الثلاث (الإعداد والتجهيز للتدريب؛ تنفيذ المحتوى التدريبي؛ تقييم الأداء التدريبي) في الأداء البيعي لرجال المبيعات (الأداء الکمي؛ الأداء الکيفي)، مع تحديد أهم المعوقات التي تواجه الفنادق المصرية في تنفيذ التدريب الأخلاقي، وتأثير ذلک على أداء رجال البيع. تم التطبيق على عينة عشوائية من مدراء المبيعات والتدريب بفنادق الخمسة نجوم بمدينتي شرم الشيخ والقاهرة. وتم جمع البيانات من خلال استبانة معدة مسبقا کأداة لقياس العلاقة والتأثير بين متغيرات البحث. تم استخدام برنامج التحليل الإحصائي "SPSS" إصدار"26" في تحليل البيانات واختبار فروض الدراسة. ومن النتائج التي توصلت لها الدراسة وجود أثر إيجابي قوي لتطبيق برامج التدريب الأخلاقي على الأداء البيعي لرجال المبيعات، کما أظهرت النتائج أيضا وجود معوقات بالفنادق المصرية تحول دون تطبيق تلک البرامج التدريبية مؤثرة بشکل سلبي على أداء رجال المبيعات. وفي ظل هذه النتائج أوصت الدراسة بضرورة الاهتمام بتدريب رجال البيع بقسم المبيعات على نهج تدريبي أخلاقي موجه نحو بناء صورة ذهنية إيجابية عن الفندق، من خلال بناء الثقة والمصداقية مع العملاء الحاليين والمحتملين، مع التوصية بأهمية تسهيل إجراءات تطبيق تلک البرامج التدريبية وإزالة کافة المعوقات الموجودة بالفنادق من خلال اقتناع الإدارة العليا بضرورة وأهمية التدريب الأخلاقي لقسم المبيعات والتسويق.}, keywords_ar = {التدريب الأخلاقي,الأداء البيعي الکمي,الأداء البيعي الکيفي,المدونة الأخلاقية}, url = {https://jaauth.journals.ekb.eg/article_190991.html}, eprint = {https://jaauth.journals.ekb.eg/article_190991_7707c4b7e278c4e39fcb212342883dfd.pdf} }